HC Andersens eventyr.

Fick världens gulligaste kakfat/assietter när jag fyllde år i december och tänkte att det passade att lägga upp dem nu. De föreställer HC Andersens olika sagor och är verkligen supersöta. Säkert inget större värde i dem men det gör inte mig något eftersom jag älskar HC Andersens berättelser.
 
Den högst upp till vänster kommer jag inte på vad det är för en saga men den andra är iallafall Dummerjöns (lite suddig bild tyvärr) den till vänster längst ned vet jag inte heller vad det är för saga men den sista är ju självklart Kejsarens nya kläder.
 
 
Högst upp Prinsessan på ärten, bredvid den är Tummelisa, längst ned till vänster är John Blund och sen är det såklart Den lilla flickan med svavelstickorna...
 
 
 
Näktergalen
 
 
De är hursomhelst väldigt söta tycker jag och jag är stolt över att ha dem i min samling...
 
Danskt porslin, Dummerjöns, HC Andersen, HC Andersens eventyr, Kejsarens nya kläder, Prinsessan på ärten, Tummelisa, assietter, berättelser, gåvor, porslin, present, retro, sagor;

Kommentera inlägget här: