Hur helvetes fredag kan bli himmelsk fredag.

En helt vanlig dag Kläder, skor & accessoarer
Den här dagen började verkligen inget bra. Av diverse anledningar så kom jag inte iväg och träffade min klasskompis som det var bestämt och jag grät bort allt smink.
 
Men jag har bestämt att detta ska inte bli någon alltför personlig, gnällig och deprimerande blogg så därför ska jag visa hur värt det kan vara att få gråta ut ibland...
 
Jag grät klart, ryckte upp mig, tvättade bort allt utsmetat smink, bytte om till kläder långt inne i garderoben jag knappt visste att jag hade och som skulle bli en perfekt vår-outfit! Jag sminkade om mig HELT ANNORLUNDA mot det som jag gråtit bort.
 
Här är en jeanstygsinspirerad kjol från H&M med hög midja och knappar som jag nästan helt glömt bort! Den är ju supersöt!
Här får ni se min bolerokavaj i närbild, den är söt med de uppvikbara ärmarna med vit och svartprickigt foder, tänk denna med en vit och svartprickig scarf också! Ursäkta röran i bakgrunden och den icke uppsatta stringhyllan ligger fortfarande på golvet!
Om man sätter på rött läppstift och sina favoritsolisar så är dagen sedan fulländad!
 
En öl till maten kan också göra susen...
 
Söta affischer också <3
 
Och sist men inte minst, veta att det bara är cirka EN MÅNAD KVAR TILL VÅR!!!
 
 
När sambon kommer hem tänker jag ta bussen till stan och leta efter en prickig scarf och köpa godis! Sådetså.
50-tal, 50s, 50tal, 60-tal, 60s, 60tal, Bad day, H&M, dålig dag, fredag, hm, hur man blir glad igen, läppstift, repro, retro, retroinspirerade kläder, rött hår, smink, snart vår, uppiggande, vårkänslor, öl;

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Emma:

skriven

Vad söt du är! Vad bra att du kunde vända deppigheten mot att vara pepp :) Hoppas det känns bättre nu och att det som tyngde dig försvinner! kram

Svar: Hihi <3 Kul att du läser min blogg, jag läser din med <3
Em

2 Pyrola

skriven

Jag älskar att vända på dåliga dagar, resten av dan blir liksom dubbelt så bra sen^^

Svar: Det var precis så det blev!!
Em