Lite udda saker om mig (part 1)

Om mig

 

  • Jag har ett födelsemärke som täcker armbågsknölen och som jag kallade för "Igelkotten" när jag var liten

 

  • Jag heter Ninotchka i mellannamn för att min morfar hade ett ryskt namn (Ivan) och för att mamma tyckte det var fint efter Greta Garbo filmen (1939)

 

  • Jag har läst japanska och ryska

 

  • Jag lärde mig läsa när jag var 4 år med hjälp av min fyra år äldre storasyster 

 

  • Jag har hittat hundratals fyrklövrar, tiotals femklövrar och några stycken sexklövrar i mitt liv! Ingen större lycka och välgång för det

 

  • Jag avskyr byxor och har strumpbyxor på mig hela vintern

 

Och bara för att jag ville skriva en lång lista med annorlunda grejor om mig så kommer jag nästan inte på någonting att skriva.. Så typiskt. Får väl uppdatera den när jag kommer på fler.

Om mig, femklöver, fyrklöver, födelsemärke, jag, japan, japanska, lista, läsa, mig, ninotchka, ryska, sexklöver, udda saker;

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Johanna Retrolover Alm:

skriven

Ninotchka måste vara världens finaste namn!

Svar: Ja, jag är mycket stolt över det ^^
Em