Mönster jag är svag för just nu.

saker & ting
Jag är alltid mönstergalen men just nu är jag så galen att allt ska vara i vissa speciella mönster och det spelar ingen roll att jag redan har just det mönstret på massa klänningar, askar, sängkläder you name it utan jag vill fortsätta köpa allt i dessa mönster.
 
Nu så tänkte jag vi skulle titta på vilka mönster det är jag är så förtjust i!
 
 
Polkagrisrandigt. Röda och vita ränder men helst i form av riktiga polkagrisar i en fin karamellskål
(även fast jag inte är så dunderförtjust i smaken) och på sugrör!
 
 
Harlequin mönster. Det förklarar antagligen mitt val av bloggtema. Svartvitt är självklart snyggt men gärna i mer pastelliga varianter också. Och så får det mig att tänka på clown couture och hur mycket jag vill få gå på maskerad och klä ut mig till clown...
 
 
Den här clownoutfiten ovan är ju att dö för...
 
   
 
Och till sist så är prickigt alltid en favorit och den här plåtburken (från blommigt och prickigt) skulle jag kunna tänka mig att ha kaffe i fast helst av allt vill jag ju inte köpa nya saker så får väl måla om en gammal plåtburk!
 
 
50-tal, 50s, 50tal, Om mig, blommigt och prickigt, clown, clown couture, harlequin, harlequin mönstrat, mönster, mönstrat, personlig stil, polkadots, polkagris, polkagris randigt, prickig, prickigt, röd och vit, snart vår, vill ha, vår, vårkänslor, återanvändning, önskelista;

Kommentera inlägget här: