Hemmafixar lördag.

En helt vanlig dag
Började med att hänga upp mina klänningar i fönstret men sedan kom jag på att det kan man ju INTE göra, då blek de ju...
Så jag tog gardinstången, borrade fast den i väggen och så rotade jag fram galgar och hängde (många utav) mina klänningar på stången istället. Det är snart dags att byta ut en del utav dem som är väldigt höstiga/vintriga till vår/sommarklänningar i ljusa pastellfärger istället...
Skor, tofflor, handväskar och annat smått & gott som jag inte använder för tillfället fick plats i min 40-tals resväska efter farmor och farfar. Fler fina grejor ska läggas där i så småningom...
Stringhyllan som jag hade i mitt flickrum orkade jag äntligen borra upp i köket... Först hade jag sådär..
Sedan fick ytterligare saker ta plats på den. Det slutade med 4st ryska dockor tillslut i helt olika stil..
I min bokhylla med min nästan kompletta Stephen King samling valde jag två små figuriner ta plats och "vakta" aamlingen. Jack Skellington....
Och Mr. Edgar Allan Poe...
Har börjat på min lilla sminkhörna jag skrev om tidigare.. Måste bara införskaffa en spegel och bättre belysning!
Och så avslutar jag med en bild på min fina romantiska ryamatta i mitt rum... <3
30-talet, 30s, 40-tal, 40s, Vintage, ballerinaskor, blommigt och prickigt, edgar allan poe, eget rum, hemmafix, jack skellington, klänning, klänningar, resväska, skor, stephen king, tim burton, vår, vårkänslor;

Kommentera inlägget här: